iOS 9 و پشتیبانی از ویژگی چند پنجره‌ای :: ترفند دان ...

ترفند دان ...

بهترین سایت ترفند ، آموزش و اخبار آی تی

ترفند دان ...

بهترین سایت ترفند ، آموزش و اخبار آی تی

AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان
آخرین نظرات
نویسندگان
AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان
  • ۱
  • ۰

همانگونه که مورد انتظار بود بالاخره ویژگی چند پنجره‌ای در iOS 9 اضافه گردیده که یک ویژگی بسیار کاربری برای طرفداران این سیستم عامل خواهد بود و می‌توانند از این پس کارهای چند وظیفه‌ای را با این نما هم انجام دهند. خوب است بدانید که قابلیت مورد اشاره هم در آیفون و هم در آیپد پشتیبانی می گردد.
ابتدا، یک بخش جدید در این سیستم عامل اضافه شده که جابجایی بین وظایف گوناگون را می شود از آن طریق صورت داد و اینکار را راحت‌تر از قبل کرده تا بشود بین اپلیکیشن‌های در حال اجرا سوئیچ نمود. البته این بخش جدید هم همچون گذشته با دوبار فشار دادن پشت سر هم دکمه هوم در اختیار قرار می‌گیرد. زمانیکه به بخش جابجایی بین اپلیکیشن‌ها برویم، حالا با ویژگی جدید اضافه گردیده، که Slide Over نامیده شده، می‌توان دو اپلیکیشن را به صورت همزمان در یک صفحه اجرا نموده و از آن‌ها بهره گرفت.
شما می‌توانید پس از آن با کشیدن انگشت از بالای صفحه نمایش به پایین، بین اپلیکیشن‌های گوناگون جابجا شوید. امکان تعامل همزمان با هر دو اپلیکیشن‌ در این حالت در صورتی که آن اپلیکیشن‌ها از چنین ویژگی پشتیبانی نمایند هم وجود دارد. این امکان خاص در آی‌پد می‌تواند کارایی بیشتری را دارا باشد.
کاربران iOS 9 حالا قادرند ویدیوهای خود را به شکل شناور بر روی سایر اپلیکیشن‌ها مشاهده نمایند که چنین قابلیتی را پیش از این در اندروید هم شاهد بودیم. برای مثال اگر شما در حال مشاهده یک ویدیو در حالت تمام صفحه باشید و سپس یک نوتیفیکیشن دریافت نمایید که حاوی پیام جدیدی برایتان باشد، تپ نمودن بر روی پیام سبب می‌شود اپلیکیشن پیام‌رسان باز شود ولی پخش ویدیو متوقف نشده و به شکل شناور بر روی اپ پیام‌رسان ادامه پیدا می کند. البته این ویژگی فقط بر روی آی‌پد ایر ۲ فعال می باشد چراکه این محصول مجهز به پردازنده‌ای می باشد که از معمارهای ARM پشتیبانی نماید.
البته در آیفون شما قادر هستید در این شرایط صدای ویدیو را متوقف کنید و پس از اینکه کارتان با اپلیکیشن پیام‌رسان به پایان رسید، به مشاهده ادامه آن به صورت صدادار اقدام نمایید. دقت کنید که در این وضعیت پخش ویدیو ادامه پیدا می کند و تنها، صدای آن به صورت موقت قطع می‌شود.

  • ۹۴/۰۳/۲۳
  • حسین حسینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی