بایگانی ارديبهشت ۱۳۹۴ :: ترفند دان ...

ترفند دان ...

بهترین سایت ترفند ، آموزش و اخبار آی تی

ترفند دان ...

بهترین سایت ترفند ، آموزش و اخبار آی تی

AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان
آخرین نظرات
نویسندگان
AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان

۱۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۱
  • ۰

ویندوز ۱۰ بر روی مک بوک جدید از مک او اس سریع تر اجرا می شود.

آی تی افزار : مک بوک جدید را دوست دارید؟ بدون شک طراحی چنین دستگاهی با روح هر فرد بازی خواهد کرد اما طرفدار مک او اس نیستید؟ بسیار خب پس خوشحال باشید زیرا این طور که به نظر میرسد مک بوک جدید برای ویندوز نیز به خوبی طراحی شد است و حتی شاهد عملکردی روان تر خواهیم بود! در ادامه همراه باشید.

Alex King، دانشجو مهندسی کامپیوتر در دانشگاه Tufts تقریبا یک ماهی را با مک بوک جدید ۱۲ اینچی سر کرده است و تا کنون نیز جزیئات خوبی را از نحوه عملکرد دستگاه در وبلاگ خودش منتشر کرده است. الکس ویندوز ۱۰ را از طریق بوت کمپ که قابلیتی تعبیه شده توسط خود اپل در دستگاه های مک بوک برای نصب ویندوز است، نصب کرد. زمانی که شما از این طریق ویندوز را نصب کنید و یا به صورت کلی توسط یک مجازی ساز، سیستم عاملی را نصب کنید تقریبا عملکرد نهایی که میتوانست بر روی یک سیستم از اول داشته باشد، ندارد برای همین نیز الکس با خود گفته به احتمال زیاد این کنجکاوی باعث هدر دادن وقتش خواهد شد. در هر صورت بالاخره ویندوز ۱۰ نصب کرد و در عین سختی برای نصب درایور ها، این کار کامل انجام شد. تا اینجا جای سوالی ندارد اما الکس کاملا شگفت انگیز شده بود. در وبلاگ خود اینگونه نوشت:

سریع است. سیستم کاملا روان است. رندر های انجام شده در ۶۰ فریم برثانیه کامل انجام خواهد شد حتی بعد از مدت کار نیز افت نخواهد داشت. عملکرد دستگاه بهتر از OS X است. اپل باید برای خود یک فکری کند و نیاز دارد انیمیشن های اجرا شده را از این یاد بگیرد. حتی من Transparency (شفافیت) را در OS X لغو کردم اما باز هم Mission Control روان اجرا نمیشود. در ویندوز ۱۰ حتی بعد از اضافه کردن Aero Glass transparency باز هم همه چیز روان بود. این حیرت آور است. اکنون لذت مک بوک جدید ۱۲ اینچی من بیشتر شده است.

macbook pro windows 10 www.itafzar.net 02 ویندوز ۱۰ بر روی مک بوک جدید

  • حسین حسینی
  • ۱
  • ۰

شایعات بسیاری درباره‌ی گوشی بعدی نکسوس وجود دارد و ظاهرا  قرار است امسال دو شرکت ال‌جی و هواووی نسخه‌ی بعدی گوشی گوگل را بسازند. بر اساس گزارش منابع چینی، گوشی نکسوس هواوی مبتنی بر نمونه‌ای از گوشی هوشمند Mate 8 خواهد بود و صفحه نمایش ۵.۷ اینچی با رزولوشن ۲K خواهد داشت.

گوشی Mate 8 دارای پردازنده Kirin 930 ساخت هواووی است و پیش از این گزارش‌هایی منتشر شده بود که گوشی نکسوسی که توسط هواووی تولید می‌شود به پردازنده اسنپ دراگون ۸۱۰ مجهز خواهد بود. اما منابع جدید مدعی هستند که نکسوس بعدی همانند گوشی Mate 8 از پردازنده Kirin 930 ساخت هواووی برخوردار می‌شود.

سایر مشخصات گوشی هنوز به صورت دقیق مشخص نیست، اما اگر نکسوس بعدی مبتنی بر Mate 8 باشد، از مشخصات و کیفیت بالایی برخوردار می‌شود، به خصوص اینکه دارای بدنه‌ای ترکیب از فلز و شیشه‌ای خواهد بود.

huawei nexus 640x427 copy گوگل و هواوی در کنار هم

  • حسین حسینی
  • ۱
  • ۰

مشخصات گوشی Oppo R7

گوشی Oppo R7 سرانجام قرار است در تاریخ ۲۰ May به طور رسمی رونمایی شود. هرچه قدر به تاریخ مذبور نزدیک می‌شویم، شرکت چینی اطلاعات بیشتری در باره گوشی منتشر می‌کند. در این مقاله درباره مشخصات دوربین این گوشی بحث خواهیم کرد.

این گوشی دارای یک دوربین ۱۳ MP با سنسور ISOCELL و لنزهای ساخت شرکت Schneider- Kreuznach خواهد بود. تکنولوژی شرکت ISOCELL، که در برخی از پرچم داران شرکت سامسونگ استفاده شده است، گفته می‌شود که تداخل بین پیکسلی را کاهش، دریافت نور از محیط را افزایش و همچنین رنج دینامیکی را بهبود می‌بخشد.

Oppo R7 mobile www.itafzar.net 01 مشخصات گوشی Oppo R7

علاوه بر موارد گفته شده، دوربین گوشی با سیستم تشخیص فاز و فوکوس خودکار همراه خواهد بود. چیزی که بیشتر در دوربین‌ها دیجیتالی رده بالا دیده شده بود. این تکنولوژی قسمتی از Flash Shot می‌باشد. این تکنولوژی به بهینه کردن سیستم ضد لرزش کمک خواهد کرد. عملکرد الگوریتم ضد لرزش به این گونه است که شما هنگامی که عکسی می‌گیرید، در واقع گوشی شما چندین بار عکس گرفته و از بین آن‌ها تصویری که وضوح بهتری دارد، به عنوان تصویر انتخابی برای شما نشان داده می‌شود. همچنین سیستم فوکوس خودکار در زمان ۰٫۱s این عمل را انجام می‌دهد. Oppo اعلام کرده این گوشی ۳۰% سرعت بالاتری نسبت به سایر رقبا در زمان استارت دوربین گوشی خواهد داشت.

پردازنده تصویر قرار گرفته در گوشی توانایی پردازش تصاویر با اندازه ۵۰MP خواهد داشت، البته اگر به هر دلیلی نیاز به استفاده از آن داشته باشید. دوربین جلویی نیز با تصاویر ۸MP ای خود برای کسانی که علاقه به ضبط تصاویر سلفی دارند، بسیار مناسب خواهد بود.

مطلب آخر این که خود شرکت Oppo معتقد است که گوشی جدیدش به همراه ویژگی‌های خاص و جدیدی عرضه خواهد شد که بر روی کاغذ به ضبط تصاویر با کیفیت می‌انجامد. حال باید منتظر بود و دید که آیا موارد گفته شده به حقیقت خواهد پیوست یا نه؟

Oppo R7 mobile www.itafzar.net 03 مشخصات گوشی Oppo R7

  • حسین حسینی
  • ۱
  • ۰

هواوی و سیستم عامل kirin

Huawei Kirin Mobile OS www.itafzar.net 01 هواوی و سیستم عامل kirin

آی تی افزار : طبق گزارشی که همین امروز از چین منتشر شده است، احتمال دارد که هواوی در میانه راه برای ساخت سیستم عامل ویژه خودش یعنی Kirin OS باشد. سیستم عاملی که وابستگی به اندروید را کمتر خواهد کرد. بحث این سیستم عامل زمانی مطرح شد که هواوی هوای حضور در غرب و آمریکا را کرد.

در ضمن شایعات چنین می‌گویند که این شرکت قرار است یکی از دو نکسوس احتمالی را بسازد. شرکت دوم ژوئن و طی رویداد رسانه‌ای که در شهر نیویورک برگزار خواهد کرد، هندست یا هندست‌هایی را برای بازار آمریکا معرفی خواهد کرد.

در حال حاضر این شرکت چینی از چیپ‌های Kirin در محصولاتش استفاده می‌کند و گزارش‌ها می‌گویند که سه سال است مشغول کار بر روی سیستم عامل شخصی‌اش نیز است.

در رابطه با نکسوس بعدی هم شایعات می‌گویند که این هندست طراحی شبیه به میت ۸ هواوی خواهد داشت و پاییز رونمایی خواهد شد.

این هندست یک بالارده ۵.۷ اینچی با بدنه فلزی و شیشه‌ای خواهد بود و رزولوشن صفحه نمایشش QHD در نظر گرفته شده است. اولین حرف‌ها از این هندست به تجهیز آن به اسنپدراگون ۸۱۰ اشاره داشت، ولی به دلیل مشکلات بیش از حد داغ شدن، هواوی منتظر است که ببیند آیا تا آن زمان می‌تواند از چیپ‌های جدیدتر کوالکام استفاده کند یا باید چیپست Kirin خودش را انتخاب کند.

در گزارش متفاوتی گفته شده که نکسوس آینده مجهز به پردازنده هشت هسته‌ای و ۶۴ بیتی Kirin 930 خواهد شد. این پردازنده متشکل از چهار هسته Cortex-A57 و چهار هسته Cortex-A53 خواهد بود.  اما این گزارش با خبر آمدن دو نسخه جدید Kirin 940 SoC و Kirin 950 SoC  در سه ماهه سوم و چهارم سال جاری رد شد. چیپ‌های جدید از رم LPDDR4  پشتیبانی کرده و متشکل از چهار هسته Cortex-A72  هستند. نسخه ۹۴۰ با رابط گرافیکی Mali T-860 خواهد آمد و برای ۹۵۰، Mali T-880  انتخاب خواهد شد.

  • حسین حسینی
  • ۱
  • ۰

رقیب‌های مک‌بوک اپل

اگر دنبال یک لپ‌تاپ سبک هستید و فکر می‌کنید مک‌بوک اپل به کارتان نمی‌آید بهترین انتخاب‌تان مدل‌های جدید Lenovo است که با نمایشگرهای ۱۳ اینچی وارد بازار شده‌اند. در این مدل‌های جدید که LaVie Z و LaVie Z 360 نام دارند تعادل بسیار خوبی بین عملکرد سیستم و طراحی سبک آن برقرار شده است و به خاطر وزن بسیار سبک‌شان مشکلی در جابه‌جایی آن‌ها به محل کار یا دانشگاه نخواهید داشت.صفحه‌ی نمایش Quad HD، نسل پنجم پردازنده‌های Core i7، ۸ گیگابایت رم و ۲۵۰ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌ی SSD مشخصات سخت‌افزاری این لپ‌تاپ‌ها را که تنها ۸۵۰ گرم وزن دارند تشکیل می‌دهند.

lenovo lavie z www.itafzar.net 03 رقیب‌های مک‌بوک اپل

مدل اصلی و پایه‌ی این خانواده ۱۷۰۰ دلار است که شاید بتوانید در تخفیف‌های ویژه‌ تا ۲۰۰ دلار کم‌تر هم صاحب‌اش شوید که باز هم بسیار گران است. اما مدل بالاتر که ۱۸۵۰ دلار قیمت دارد به خاطر صفحه‌ی نمایش خاص‌اش، لپ‌تاپ‌تان را تبدیل به یک تبلت می‌کند. صفحه‌ی نمایش مدل LaVie Z 360 علاوه بر امکانات لمسی، توانایی ۳۶۰ درجه چرخش را دارد و یک تبلت قدرتمند با سیستم عامل ویندوز را در اختیارتان می‌گذارد. به‌ نظر می‌رسد Lenovo در آینده مدل‌های ارزان‌تری را در این خانواده معرفی کند تا این قیمت‌های گران را جبران کنند.

lenovo lavie z www.itafzar.net 01 رقیب‌های مک‌بوک اپل

  • حسین حسینی
  • ۱
  • ۰

یکی از خبرهایی عجیبی که به تازگی از کمپانی مایکروسافت بیرون آمده است مربوط می‌شود به قابلیت ویندوز ۱۰ در اجرای برنامه‌های سیستم‌عامل‌های رقیبش یعنی اندروید و iOS که سبب می‌شود تا شعار مایکروسافت در مورد فضای باز ویندوز ۱۰ کاملاً نمود عینی پیدا کند. در صورتی که این ماجرا تحقق یابد و کاربران گوشی‌های ویندوزی نیز بتوانند از محصولات و نرم‌افزارهای سایر سیستم‌عامل‌های محبوب مانند اندروید iOS نیز استفاده کنند، دیگر نمی‌توان محدودیتی برای این سیستم‌عامل جدید مایکروسافت در نظر گرفت و باید آن را برای تمام علاقه‌مندان به دنیای گوشی‌های هوشمند، یک انتخاب بی‌نظیر بدانیم.

windows 10 phones 970 80 درباره امکانات ویندوز 10

زمانی که سیستم‌عامل ویندوز فون ۸ و ۸٫۱ برای گوشی‌های هوشمند ویندوزی عرضه شدند، رقیب جدیدی وارد رقابت دوگانه‌ی گوگل و اپل شد که تجربه‌ی بسیار زیادی را در دنیای رایانه‌های شخصی داشت اما در زمینه‌ی گجت‌های همراه و گوشی‌های هوشمند نتوانسته بود موفقیت چندانی را کسب کند. این سیستم‌عامل با وجود اینکه از لحاظ کارایی و بی عیب بودن به راحتی می‌توانست با سایر سیستم‌عامل‌های مطرح رقابت کند، اما نرم افزار جایی بود که به هیچ عنوان نمی‌توانست با اندروید و iOS که تعداد اپلیکیشن‌های آنها میلیونی شده بود، رقابت کند و همین موضوع نیز یکی از دلایل عقب ماندن گوشی‌های ویندوزی بود. حال اگر محدودیت اپلیکیشن‌ها در ویندوز برداشته شود، با سایر ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که دارد می‌تواند رقیبی جدی برای سایر سیستم‌عامل‌ها به خصوص در دنیای گوشی‌های هوشمند باشد.

windows 10 problems درباره امکانات ویندوز 10

  • حسین حسینی
  • ۰
  • ۰

انتظار می رود کمپانی اپل در جریان کنفرانس توسعه دهندگان این شرکت یا همان WWDC از نسخه جدید سیستم عامل موبایلی خود یعنی iOS 9 را معرفی کند.حالا یکی از نویسندگان وب سایت ۹to5mac با نام مارک گرمن اطلاعاتی از سیستم عامل iOS 9 را منتشر کرده که از جمله این تغییرات می توان به رفع نواقص امنیتی گذشته ، طراحی جدید دستیار صوتی اپل ، سیری و همچنین برخی تغییرات در رابط کاربری اشاره کرد.

Apple iOS 9 www.itafzar.net 01 مشخصات سیستم عامل iOS 9 اپل

بر اساس اطلاعات گرمن، اپل در کنفرانس ماه ژوئن خود این قابلیت‌ها را برای iOS 9 معرفی خواهد کرد:
دستیار مجازی سیری بازطراحی خواهد شد. گرمن می‌گوید که طرح جدید «سیری» (Siri)، این دستیار مجازی را به ورژن مشابه با سیری در اپل واچ تبدیل خواهد کرد.

وال‌پیپرها و تِم‌های رنگی جدید. بر اساس این گزارش iOS 9 به شکل پیشفرض با تِمی آبی و سبز عرضه خواهد شد.

تمرکز بزرگی بر بخش امنیتی خواهد بود. بحث امنیت سیستم عامل موبایلی اپل مخصوصا پس از مشکلات مربوط به هک «آی‌کلود» در سال گذشته از اهمیت بسیار بالایی برای این شرکت برخوردار است. گوگل نیز تمرکز ویژه ای بر جنبه امنیتی اندروید داشته و در نتیجه تلاش اپل در این راستا کاملا قابل‌توجیه است.

سیستم عامل موبایلی اپل قابلیت‌های جدید زیادی نخواهد داشت، اما پایداری و روان‌بودن آن افزایش یافته است. گرمن در فوریه نیز گفته بود که iOS 9 دارای قابلیت‌های جدید و بازطراحی بزرگی نخواهد بود. اما تمرکز اصلی بر روی بهبود کیفیت iOS کنونی و افزایش پایداری آن خواهد بود. اپل همچنین تلاش دارد که در iOS 9 آپدیت‌هایش را در کمترین حجم ممکن تولید کند تا دانلود آن از سوی کاربران این سیستم عامل راحت‌تر باشد. وقتی که iOS 8 در اکتبر سال گذشته عرضه شد، بسیاری از کاربران به واسطه حجم بالای موردنیاز برای نصب آن گله‌های بسیاری را روانه اپل کردند. در عین حال خطاهای مختلفی نیز در iOS 8 وجود دارد که نیازمند تمرکز جدی اپل است؛ اتفاقی که به نظر اپل نیز به آن واقف است.

طبق گفته نویسنده وب سایت ۹to5mac این نسخه نسبت به گذشته شاهد تغییر چندانی نیست و تنها پایداری بیشتری خواهد داشت.همچنین انظار می رود  اپل از سرویس استریم موسیقی Beats نیز در این رویداد که در تاریخ هجدم خرداد ماه برگزار می‌شود، پرده بردارد.هرچند که برخی منابع آگاه مدعی هستند که این سرویس به این زودی آماده معرفی نخواهد بود.

Apple iOS 9 www.itafzar.net 02 مشخصات سیستم عامل iOS 9 اپل

  • حسین حسینی
  • ۱
  • ۰

با یک ترفند ساده می توانید تمامی فایل خود را که با پسوند exe هستند ارسال کنید و دیگر نگران اخطار از سوی سرویس ارائه دهند ایمیل خود نباشید. به راحتی فایل های خود ارسال یا از طریق چت به دیگر دوستان خود بفرستید.

همه ی کاربران برای ارسال فایل های متنی یا غیر متنی خود از سرویس های ایمیل دهی مانند جی میل یا یاهو استفاده می کنند. اما در برخی موارد ما نمی توانیم فایلی را ارسال کنیم بطور مثال: ما یک فایل اجرایی exe را داریم و می خواهیم برای دوست خود ارسال کنیم اما با خطایی که از طریق سرویس ایمیل دهی روبرو می شویم. در بیشتر موارد این اخطار، اخطار ویروسی بودن فایلی است که قصد ارسال آن را داریم است.

حتما شما هم فایل را زیپ یا از طریق های گوناگون فشرده سازی کرده اید ولی باز هم با این خطا مواجه شده اید. گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران قصد دارد ترفندی را آموزش دهد که شما می توانید فایل های exe که توسط سرورهای ایمیل دهی ویروس شناخته می شوند را برای دوستان خود از طریق ایمیل ارسال کنید. در این ترفند ما فایل دریچه فناوری اطلاعات.exe را به عنوان مثال بکار می بریم. در این ترفند قصد داریم تا فایل exe را به یک فایل نا آشنا تبدیل کنیم تا بتوانیم آن را از طریق ایمیل ارسال کنید. برای نمونه ما فایل exe را برای تست از طریق جی میل ارسال کردیم ولی با خطایی که در تصویر آن را مشاهد کردید روبرو شدیم. پس برای یاد گیری این ترفند همراه ما باشید.

E Mail exe file www.itafzar.net 01 ارسال فایل‌های exe از طریق ایمیل



بقیه در ادامه مطلب

  • حسین حسینی
  • ۱
  • ۰

طبق گزارش اخیرا منتشر شده، باگ امنیتی HTTPS بیش از ۱۵۰۰ اپلیکیشن مختص سیستم عامل iOS را الوده کرده است. این باگ در نسخه ۲٫۵٫۱ از سرویس محبوب AFNetwork تعریف شده است. این سرویس کتابخانه منبع باز شبکه مختص اپلیکیشن های iOS و Mac OS X است.

ios Bug www.itafzar.net 011 باگ امنیتی HTTPS در سیستم های ios

این باگ در ماه فوریه شناسایی شده بود، اما در اپدیت جدید اواخر ماه مارس و در نسخه ۲٫۵٫۲ مرتفع گشته است، اما اینطور بنظر می آید که برخی از اپلیکیشن ها که هنوز از نسخه قدیمی کتابخانه بهره می برند در مقابل هکرها ایمن نیستند.

اول اپریل، زمانی که محققان SourceDNA به اسکن یک میلیون از مجموعه یک و نیم میلیون اپلیکیشن های فروشگاه App Store اپل اقدام نمودند، دریافتند که هزار اپلیکشن از این فروشگاه و توسعه دهندگانی مانند یاهو، مایکروسافت، Flixster ،Citrix و Uber به این باگ امنیتی آسیب پذیر هستند. این رقم در اسکن مجدد ۱۸ اپریل به ۱۵۰۰ اپلیکیشن رسید، با این تفاوت که توسعه دهندگانی همچون یاهو، مایکروسافت، Flixster ،Citrix و Uber این آسیب پذیری را در اپلیکیشن‌های خود برطرف کرده بودند.

اگر شما در حال استفاده از یکی از این اپلیکیشن های اسیب پذیر هستید، باید بدانید که هکرها امکان حمله و دسترسی به داده‌های رمزگذاری شده توسط HTTPS شما را دارند. برای چک کردن نرم افزارهای مورد استفاده خود، نام آن را در این لینک وارد کرده و وضعیت آن را بررسی کنید.

ios Bug www.itafzar.net 02 باگ امنیتی HTTPS در سیستم های ios

  • حسین حسینی
  • ۱
  • ۰

ظاهرا هوآوی در نظر دارد که به جای یک موبایل میان رده، سه تلفن هوشمند جدید را در تاریخ ۲۸ آوریل (۸ اردیبهشت) رونمایی کند.

در پوستری که اخیرا در شبکه اجتماعی چین منتشر شده، سه تلفن هوشمند جدید دیده می شوند که به احتمال زیاد Honor 4C Play، Honor 4C Note و Honor 4C Max نام دارند.

Honor 4C Play دارای یک نمایشگر ۵ اینچی با رزلوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل است و احتمالا از چیپست هشت هسته ای خود هوآوی به نام Kirin 620 بهره می برد. ۲ گیگابایت رم و هشت گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء نیز دیگر امکانات این موبایل را تشکیل خواهند داد.

Huawei logo new mobile images www.itafzar.net 02 سه تلفن هوشمند جدید از هوآوی

نسخه ۵٫۰ اندروید از پیش روی دستگاه نصب شده و یک دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی جلویی برای این محصول در نظر گرفته شده و برق مورد نیاز آن هم از طریق باتری ۲۵۵۰ میلی آمپر ساعتی اش تامین می گردد.

متاسفانه هیچگونه اطلاعات دیگری در مورد مدل های دیگر در دست نیست با این همه انتظار می رود که Honor 4C Max دارای یک نمایشگر ۵٫۵ یا ۶ اینچی با رزلوشن بالاتر باشد و چیپست قدرتمندتری هم برای آن در نظر گرفته شده باشد.

در مورد قیمت هم می توان حدس زد که Honor 4C Play برابر با ۹۷ دلار، Honor 4C Note حدود ۱۴۵ دلار و Honor 4C Max هم ۱۶۱ دلار قیمت داشته باشد.

پیش بینی می شود که کنفرانس مطبوعاتی هوآوی روز دوشنبه این هفته در مرکز همایش های ملی پکن برگزار گردد و به محض آنکه اطلاعات این سه تلفن هوشمند به صورت رسمی اعلام شود شما را در جریان قرار خواهیم داد.

  • حسین حسینی